torsdag 15. desember 2011

Noe i boks og noe i søppla.

Desverre måtte alt av juleblomster bøte med livet..foruten amaryllisen de flyttet til min mor:)
Det var allergien som gjorde sitt inntog igjen desverre,den kom snikende før jeg tilslutt ante hvem som var synderen.Litt nytt for meg det her siden allergien første gang slo ut i forrige pollen sesong.Som lyn fra klar himmel,med resultat i at jeg havnet på legevakt med nøttesjokk...ja ja .Ble litt stusselig uten de søte sviblene og amaryllisen som akkurat var på vei til å bryte ut i sin blomsterprakt.
kjøpte meg en Asalia men ble ikke den samme julete stemningen syntes jeg.

Havnet noen nye kaker i kakeboksen idag,som erstattning for de som allerede er spist opp.
Ble kokosmakroner denne gangen.Prøvde en ny oppskrift,ble ganske gode.litt kompakte kunne nok rørt inn kokosen med en litt mere varsom hånd.

*180 g melis
*250 g kokosmasse
*1/2  ts vaniljesukker
*4 eggehviter

Pisk eggehvitene med melis til marengs.vend forsiktig inn kokos og vaniljesukker.
Stekes 155 grader i 15-20 min.


Hadde tenkt å lage en sunn variant med sukrin melis men droppet det denne gangen....neste gang kanskje:)

HA EN FIN FØRJULSKVELD.

1 kommentar:

  1. Mmmm - de så gode ut! Den boksen ser også fin ut, vi vil se nærbilde av den også :-)
    Klem fra Eva :-)
    PS: Så dumt med allergien, men asalea er også fint selv om det ikke blir den gode julelukten.

    SvarSlett