onsdag 14. desember 2011

Endringer

Av og til kommer man til et punkt i livet der man ser at man kanskje må endre litt på livet sitt.være seg ting man gjør,livstil,mosjon ,kosttilskudd eller behandling av ulike slag.ja det kan være så mangt.
Jeg har iallefall kommet til at jeg må gjøre noen grep med livet mitt,i håp om å bli frisk og få et bedre liv.Min diagnose er krystallsyke og borrelia.Må fortelle litt mere om det en annen gang,men kort fortalt går jeg på mye penicelin pga borrelia.


Men det er jo en jungel av muligheter der ute.mange behandlere som lover gull og grønne skoger.jeg har prøvd mye.ingen har til nå hjulpet meg å bli kvitt svimmelheten min men......Synes likevel at noen av de ulike behandlerene gir en påfyll på andre plan.Det som er blitt en fellesnevner er vel det at det kan være lurt å ta et grep om kost og tilskudd.

Men det er ikke bare bare å legge om kosten.Det krever kunnskap og ikke minst vilje.så der er jeg vel nå.Litt med en fot på hver side.Vil jo gjerne gjøre om på kosten ,men er vanskelig å gi slipp på ting man synes er godt.for mitt vedkommende er det i hovedsak raffinert sukker som må kuttes.samt begrense inntak av hvetemel og melk.

Noen grep har jeg tatt
*.kumelk er byttet ut med rismelk.
* spiser skjelden hvetemel til daglig.men klarer ikke å kutte det helt.og har ikke kommet til å erstatte dette i middagslaging enda.som i sauser ol.men men en ting om gangen.
*Røyken er stumpet.
*Kaffi er begrenset til en sjelden gang.
*Pøver å gå tur 4-5 ganger i uken.
Det krever litt å sette seg inn i alle mulighetene som er der ute.Men er mange fine blogger å hente tips ifra.både med råd og oppskrifter.Men får konsntrere meg om en ting om gangen.akkurat nå tester jeg ut ulike andre søtninger.
Sukrin er testet men den faller ikke helt i smak.
Bjørkesøt er kjøpt og skal prøves snart i julekaker.

Tar mye helsekost produkter og igår kom det pakke fra iherb
Har tatt Purly Greens en stund.Men tenkte å teste ut disse tre.Hvetegresset er pulver de andre er kapsler .tror det blir pulver neste gang.Må vel være ærlig å si det ikke smaker godt....men hvis det kan gjøre godtså...
Tar disse for å både styrke og rense kroppen.så får vi se hva som skjer,håpet er å bli Frisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar